FLOYD.no med InStock

Preben Nesheim og Lene Jensen fra Floyd.no

Preben Nesheim og Lene Jensen fra Floyd.no

Vi kan presentere FLOYD.no som ny kunde og bruker av InStock, integrert med deres ERP-løsning Trimit og netthandelsplattformen Magento.

FLOYD er en familiebedrift med over 35 års fartstid i det norske markedet. Merket produserer og selger klær, sko og tilbehør til kvinner i alle aldre fra over 40 egeneide- og franchise FLOYD-butikker over hele Norge, samt nettbutikken FLOYD.no. Fra hovedkontor- og lageret i Holmestrand sendes varer til B2B og B2C-kunder over hele landet.

Nettbutikken FLOYD.no har fra oppstarten i 2011 vokst fra en liten, ukjent butikk til en velkjent og etablert aktør innen mote på nett i 2020 med over 40 kjente merkevarer i tillegg til vår egen merkevare.  FLOYD.no har i dag 25 ansatte ildsjeler som gjør alt fra å produsere markedsmateriell, bilder, kataloger, forsendelsesposer og alt annet en nettbutikk trenger fra scratch, til å plukke og pakke ordre, behandle kundehenvendelser og returer.

Etter flere år med kraftig vekst så man behovet for å optimalisere lagerdriften med tanke på nøyaktighet og effektivitet, for å ta unna det økende trykket. De har investert betydelig i nye systemer og verktøy for å effektivisere lagerdriften og legge til rette for fortsatt vekst.

Etter å ha sett på flere ulike løsninger for håndholdte skannere for bruk på lager, falt valget på InStock fra iSYS. InStock så ut til å tilby en optimal blanding av ønsket funksjonalitet bakt inn i et intuitiv og brukervennlig grensesnitt. Det at iSYS er en lokal leverandør med kontor og utviklere et steinkast unna vårt eget, har også vært en fin fordel.


Vi har valgt å implentere InStock i flere faser - første fase tar for seg returbehandling. Overgangen til å behandle returer med InStock og håndholdt skanner har redusert arbeidsflyten betraktelig, fra å være innom tre ulike personer over flere dager, til å utføres av en enkelt person på få minutter. Det intuitive grensesnittet i appen har gjort utrullingen av skannerene til en så godt som sømløs overgang, der behovet for opplæring var minimalt.

Ingen utrulling av nytt system går 100% på skinner, og det har vært utfordringer og problemer underveis. Heldigvis har vi hatt et ekstremt dyktig team hos iSYS i ryggen, som har reagert lynraskt og utviklet gode løsninger etterhvert som problemer har dukket opp. Vi har i dag en solid løsning i InStock som har effektivisert returbehandlingen betraktelig. Til høsten skal vi i gang med fase 2 for å integrere også ordrebehandling og varetelling direkte i InStock.

IMG_3527.jpeg

Mona Cudrio i FLOYD.no skanner retur av produkter med InStock.

Overgangen til å behandle returer med InStock og håndholdt skanner har redusert arbeidsflyten betraktelig, fra å være innom tre ulike personer over flere dager, til å utføres av en enkelt person på få minutter.

Forrige
Forrige

Maske Bandagist er ny kunde

Neste
Neste

Berggård Amundsen med FEED og ny nettbutikk